Outdoor reklame for Run For Water, Røde Kors Outdoor reklame for Run For Water, Røde Kors  Annoncering for Run For Water, Røde Kors Viral markedsføring  for Run For Water, Røde Kors

Rent vand kampagne

Kunde: Dansk Røde Kors og Run For Water Denmark


Organisationen Dansk Røde Kors behøver ingen særlig præsentation. Deres nødhjælpsarbejde er kendt verden over. I samarbejde med klimaorganisationen Live Earth står Dansk Røde Kors bag eventen Run For Water Copenhagen.


Opgave brief:

At promovere Run For Water Copenhagen 2010 med henblik på bidrag via sponsorater og deltagergebyrer fra private og virksomheder. Løbet fandt sted i Dyrehaven ved København.

Løsning:

6 km er den gennemsnitlige distance som millioner af mennesker er tvunget til at gå hver evig eneste dag. Ikke af lyst men for at overleve. Vi valgte at gøre dette stærke faktum til omdrejningspunkt for kampagnen i form af et 6 km vejskilt, kendt fra vores hverdag herhjemme. I kampagne gjorde vi brug af PR, radio, annoncering, outdoor reklame og virale sites som Facebook, Youtube og LinkedIn.

Resultat:

Med mere end 1.200 betalende løbsdeltagere og en række sponsorater gjorde indtægterne det muligt for Dansk Røde Kors at donere befolkningen i Malawi (Afrika) vandbrønde, som giver vand til over 7000 børn på et år.

Link:

Se Run For Waters Facebook side her >

Øvrigt:

I dag har omkring en milliard mennesker ikke adgang til rent drikkevand, som er en selvfølgelighed i vores vestlige del af verden. Kvinder og børn i udsatte områder tilbringer op mod 40 milliarder timer om året udelukkende til at hente vand. Som følge af denne konstante arbejdsbyrde bliver mange millioner af børn afholdt fra at gå i skole dagligt og dette resulterer så igen i at fattigdomstilstanden bliver fastholdt. En dårlig skrue uden ende.

I mere end 100 byer over hele kloden arrangerer klimaorganisationen Live Earth verdens største initiativ til bekæmpelse af den globale vandkrise under navnet Run For Water. I 2010 skete det den 18. april med et løb af dimensioner. Indenfor 24 timer gik eller løb samtlige Run For Water deltagere over hele verdenen 6 km. I Danmark fandt løbet sted i Dyrehaven nord for København. Målet med Copenhagen Run For Water 2010 var at samle penge ind til Dansk Røde Kors vandboringsprojekt i Malawi, Afrika.

Dansk Røde Kors præsenterede i samarbejde med Radio 100FM, National Geographic Channel, Bakken og Baron & Company reklamebureau eventen Copenhagen Run For Water 2010, som udover løbet bød på koncerter med Bryan Rice og Nabiha.


Har du lyst til at høre mere om event og guerilla markedsføring ? Kontakt os her



Relaterede cases

Case om markedsføring i gadeplan
Case om event markedsføring