cph connection
cph connection
cph connection
cph connection

Logo og hjemmeside til niche frma

Kunde: Copenhagen Connection


Copenhagen Connection er en servicevirksomhed, der yder rådgivning til turister i København

Opgave brief:
Design af logo og udvikling af opdaterbar hjemmeside


Om virksomheden:

Copenhagen Connection er en niche præget virksomhed, der tilbyder individuel rådgivning til de mange turister, der hvert år besøger Danmarks Hovedstad. Primært udenlandske, men også de danske, der vælger at holde ferie indenlands. Det karakteristiske ved målgruppen er at de vil opleve mere og andet end det forventelige København. Det København som de lokale kender med byens udbud af små aktuelle begivenheder, skæve kulørte undergrunds oplevelser og skjulte perler fyldt med udefinerbar københavnsk DNA.


Løsning:

Ved design af den visuelle identitet har vi tilstræbt et urbant look med en snert af undergrund. Copenhagen Connection er nemlig eksperter i at være opdateret alt det, der sker i København. Også det som kun de færreste har kendskab til – eller som bare ikke bliver markedsført, så det når turisterne. Vi har også tilstræbt en dynamik i logodesignet eftersom København til stadighed udvikler sig. Pileformerne i logoen kan give bland andet give associationer til at man kan færdes i og under gadeplan eller blot være ”on the move” med byens puls.

Hjemmesiden er udviklet i en dansk og engelsksproget udgave. Den visuelle del er blevet højt prioriteret med brug af store indbydelse fotos fra København og byens mange tilbud. Et gammelt mundheld postulerer jo at et billede siger mere end tusinde ord. Med henblik på at gøre budskabsforståelsen endnu valgte vi alligevel at skrue endnu mere op for budskabsforståelsen ved også at anvende video som en introduktion på hjemmesiden. De små valgbare videoklip lægger op til de informationsgivende undersider.

Hjemmesiden har behov for jævnlig opdatering, da udbuddene i København jo ændrer sig konstant. Hjemmesiden er derfor udviklet i et CMS system, som Copenhagen Connection nemt kan redigere i så ofte de vil.

Resultat:

Hjemmesiden har fået en flot modtagelse af brugerne, som roser den for dens enkelthed og dens appellerende visuelle look. Hjemmesiden har ydermere opnået en fin placering på Google og andre søgemaskiner til trods for den befinder sig i en yderst konkurrencepræget del af markedet. 

 

Rådgivning til turister i København



Har du lyst til at høre mere om markedsføring? Kontakt os her



Relaterede cases

Hjemmeside for Indoorski FCK >
Hjemmeside for McDiversity >