Event plakat og flyer, Københavns Kommune
Online markedsføring af event for Københavns Kommune

Videokampagne for børn og unge

Kunde: Københavns Kommune


Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune består af 2.600 medarbejdere. Et af forvaltningens vigtige arbejdsområder er Fritid og Idræt, som står for en række events året rundt


Opgave brief:

Markedsføring af events rettet mod børn og unge i alderen 13 – 18 år. Bydelen Nørrebro oplevede i starten af 2009 en lang række voldelige episoder, som medierne fulgte tæt og som bidrog til bydelens til tider lidt barske ry. Københavns Kommune ville derfor gerne forsøge at skabe et positivt ånderum for Nørrebros børn og unge i form af en række events, som de kunne deltage i udenfor byen - kvit og frit. Aktiviteterne i disse events rakte fra skønsang og dans til rollespil og sej street basket. Vi havde et ganske lille budget at råde over og opgaven skulle løses på 2 dage.

Første step var at udvike et navn for projektet.

Løsning:

Med målgruppen 13-18 årige fra Nørrebro, var det oplagt at navnet skulle klinge urbant og ”street”. Vi lavede en række forslag som vi brugte en formiddag på at teste i målgruppen – valget faldt på ”2200CHP”.

Næste skridt var at tekstforfatte en pressemeddelelse så projektet kunne opnå gratis PR. Pressemeddelelsen blev optaget af en række lokale media. Sideløbende hermed valgte vi at lynproducere en video, som skulle vække de unges interesse i form af musik og billeder. Videoen blev lagt op på bl.a. Youtube og Københavns Kommunes egen hjemmeside, så den kunne spredes viralt. Videoen kom også rundt i hele kommunen via deres intranet. Herudover lavede vi flyers og posters, som blev distribueret til foreninger, klubber, skoler og øvrige institutioner i København.

Resultat:

2200CPH blev et hit hos de mere end 500 deltagende børn og unge, som fik en herlig dag med sjov og masser af aktion uden for storbyen. Dermed var succesen i hus for Københavns Kommune.

Mere information om 2200CPH:

Link til 2200CPH på Københavns Kommunes hjemmeside her >
Se 2200CPH videoen på YouTube >



Har du lyst til at høre mere om offentlig kommunikation og markedsføring ? Kontakt os her



Relaterede cases

Case om event markedsføring
Case om markedsføring i gadeplan