McDiversity McDiversity McDiversity McDiversity

McDiversity

Kunde: Familierestaurant fast food kæden McDonald’s


McDonald's er verdens største fast food restaurant kæde. Atallet af restauranter I Danmark var 84 i 2012 ,og 10 nye er i pipelinen frem til år 2017.

Opgave brief.:

Præsentation af et omfattende analyseresultat for McDonald’s arbejde med mangfoldighed i organisationen. En analyserapport udarbejdet af Foreningen Nydansker til intern brug i McDonald’s Danmark organisationen og til kædens eksterne markedsføring.

Løsning:

McDiversity var oplagt som projektnavn, og vi kunne derfor arbejde videre med brandets ikoniske The Golden Arches – ”M” – tilført et kulørt twist af diversity. Hele analyserapporten skulle være tilgængelig tillige med en kort udgave (en pixie version). I fysisk og elektronisk form.

Resultat:

Den fysiske rapport blev en tryksag understøttet med billeder af McDonald's medarbejdere i forskellige arbejdsrelaterede miljøer. Udfordringen med online præsentationen var at den skulle blive spændende og inspirerende men samtidig rumme det omfangsrige analyseindhold på en brugervenlig måde. Resultatet blev en form for microsite i flere ”visuelle lag”, som førte designet fra tryksagen videre. Optimeret til både tablets og almindelige computere og naturligvis med mulighed for at downloade selve rapporten i sin helhed til print og videresendelse.

Link til løsning:

Se McDiversity online præsentationen her >
Se og hent hele McDiversity rapporten her >
Se den korte McDiversity pixie udgave her >

 



Har du lyst til at høre mere om markedsføring? Kontakt os her



Relaterede cases

Se om Nordisk kampagne for ny knivserie >
Se om Copenhagen Connection >