Optiker Sommer

Kunde: Optikerforretning på Frederiksberg


Opgave brief:

Positionering af Optiker Sommers forretning i forhold til de store optikerkæder som eksempelvis Synoptik, Thiele og Louis Nielsen, der alle findes i lokalområdet. Tonen skulle være seriøs og lødig, men tilsat et visuelt kreativt tvist for ikke at drukne i de konkurrenternes kommunikationsmængde. Optiker Sommer er ikke stærkest på prisparameteren som kæderne beskæftiger sig meget med. Vores opgave var at markedsføre den personlige service, som er i fokus hos Optiker Sommer.

Løsning:

Tryksag med udstanset brillestel og en klar positionerende overskrift. Tryksagen blev omdelt til samtlige husstande af Post Danmark på Frederiksberg og i udvalgte områder af Vanløse og Valby.

Resultat:

Optiker Sommer fik mange positive tilkendegivelser på den husstandstands omdelte tryksag. Mange modtagere syntes at den ”stak markant” ud fra alle de andre reklamer som blev udsendt i perioden – og så kunne de rigtig godt lide David/Goliath vinklen - ”den lille forretnings kamp mod de store kæder”. Det gav flere kunder i forretningen og satte Optiker Sommer på bykortet hos de lokale borgere.

Succesen var så stor, at vi lavede endnu husstandsomdelt kampagne det efterfølgende år. En follow-up som holdt fremgangen for optikerforretningen ved lige. Året efter var det nødvendigt at udvidde forretningen til det dobbelte areal, så Optiker Sommer så flyttede forretningen til dens nuværende adresse. Et par husnumre fra den tidligere.

Link til Optiker Sommers hjemmeside >


Har du lyst til at høre mere om markedsføring? Kontakt os her



Relaterede cases

Se om Lokalkampagne på CBS >
Se om Ruderdals Kommune >