Er guerilla markedsføring interessant for din pengepung

Guerilla markedsføring anvendes af såvel kommercielle som non-profit virksomheder og organisationer og har efterhånden fået fast plads i markedsføringsbudgetterne. Specielt hos de virksomheder og organisationer der ikke har - eller vil afsætte - økonomi til at markedsføre sig og brænde igennem ved hjælp af traditionelle og mere veldokumenterede kommunikationskanaler, som f.eks. annoncer, direct mails og TV reklamer. For dem der går efter effektiv billig markedsføring, kan guerilla markedsføring være rigtig interessant. Men det kræver mod. Både fra reklamebureauet, der anbefaler idéen og fra beslutningstageren virksomheden, der godkender den. For godt nok er guerilla markedsføring særdeles omkostningseffektivt og vist kan effekten dokumenteres i form af f.eks. øget salg og branding, men dokumentationen er endnu ikke så solid, som ved de mere traditionelle – og dermed sikre valg af – kommunikationskanaler. For dem der tør kan der findes og spindes guld ved brug af guerilla markedsføring herhjemme i Danmark hvor det stadig anvendes sjældent.