Er guerilla markedsføring interessant til din målgruppe

Mange virksomheder med unge eller yngre som målgruppe, har set fordelene i at anvende guerilla markedsføring. De fleste stadig som et supplement til deres traditionelle markedsføring, men der er faktisk flere og flere, der dropper de velkendte media til fordel for guerilla markedsføringen, da de ganske enkelt får more value for less money. Det er typisk virksomheder, som ønsker at blive opfattes som innovative, kreative, ungdommelig eller urbane. Eksempler herpå er producenter af sportsudstyr, musik, spil, elektronik og film.

Hvis du arbejder med et mindre markedsføringsbudget og ønsker at gøre noget helt andet end konkurrenterne, så er guerilla markedsføring interessant for dig. Det kræver lidt mod og kreativitet men til gengæld er den økonomiske indsats til at overskue. Ikke overraskende falder der mest af til den som er first mover på en kreativ idé.

Arbejder din virksomhed med den unge eller yngre målgruppe, bør guerilla markedsføring være noget du bevidst vælger fra eller til ved planlægningen af din markedsføring.