Fordele med sociale media

Det er vigtigt at du får afklaret fordele og ulemper før din virksomhed kaster sig ud i at bruge de sociale media, som så mange taler om for tiden. Beslutter du dig for at kaste dig ud i det vil du opleve at de sociale media kan åbne rigtig mange døre og dermed markedsførings muligheder for din virksomhed. Her er nogle af fordelene ved at bruge sociale media i din markedsføring:

Budskaber kan på ingen tid komme bredt ud og skabe kontakt til potentielle kundeemner, pressen, influenter og interessenter med videre. Alle har adgang til dine budskaber – og alle kan kommentere på dem og bringe dem videre. De kan danne grundlag for dialog og involvering med mennesker i og udenfor din målgruppe, hvilket kan have stor værdi for din virksomhed. Eksempelvis i forbindelse med lanceringer af nye produkter, kampagner og diverse pre-evalueringer som ellers skulle testes og analyseres. At brugerne har mulighed for at bære stoffet videre i deres eget netværk er også interessant for virksomheder. Denne form for virale effekt kan være af enorm værdi på grund af de nærmest uendelige spredningsmuligheder.

En yderligere fordel ved brug af sociale media er SEO gevinsten, da de forskellige sociale online media typisk er meget søgeordsvenlige. Det honorerer søgemaskiner som Google og Bing eksempelvis..