Seneste nyheder


Arkiv

markedsføring af tandlægeklinikker

Markedsføring af tandlægeklinikker

 

"Vi er da både i telefonbogen og har vist en hjemmeside"

 

Efter at have arbejdet en årrække med markedsføringen af tandlægeklinikker i Danmark, er det vores erfaring, et rigtig mange tandlæger betragter markedsføringen af deres klinik som noget mere eller mindre unødvendigt, der både koster tid og penge. Et såkaldt nice-to-have område snarere end et need-to-have.

Historisk set har der aldrig været tradition for at markedsføre sig i tandlægebranchen – snarere tværtimod. Det gik imod reglerne og var ilde anset blandt kollegerne når en tandlæge eksempelvis indrykkede en annonce. Men verden har ændret sig.

I dag er der stadig mange tandlæger, der ikke fremtidssikrer deres tandlægeklinik ved brug af de forskellige former for markedsføring, der i dag kan anvendes for at profilere klinikken, skabe vækst og øge indtjeningen. Et mindre – men voksende – antal tandlæger har dog fået øjnene op for disse markedsføringsmuligheder og grebet dem. Det er disse tandlægeklinikker, som løber med guldet, får den bedste forretning og tiltrækker de bedste medarbejdere fremover.

Hvis du ønsker, at høre mere om markedsføring af en tandlægeklinik, så kontakt os.

Tilmeld vores nyhedsbrev