Seneste nyheder


Arkiv

jydskevestkyst_avis

spar kommunens skattekroner til markedsføring


Overskriften kunne tyde på en stærk trang til at sigte og skyde os selv i bureaufoden, men den er nu god nok. Er der ikke penge til markedsføring der batter, så spar pengene eller find den nødvendige finansiering på anden vis. Det er bestemt ikke rocket science, men blot vores holdning.

Da dagbladet JyskeVestkysten lavede en historie om kommunal markedsføring den 1. februar 2013, bidrog vi i et interview med denne holdning og tilføjelsen om at effektiv markedsføring kræver evnen til at tænke og kommunikere udefra og ind. Ikke det modsatte - og oftest nemmere - indefra og ud.

En kommune skal kunne identificere sine konkrete konkurrencefordele i forhold til andre kommuner, men den er også nødt til at tænke disse fordele ind i forhold til målgruppen. Dens verden, behov og ønsker.

Igen ingen rocket science og alligevel ser vi desværre disse fodfejl optræde med jævne mellemrum. Lækre markedsføringsmaterialer med lidt slattent indhold. Det er en skam - og spild af gode skattekroner.

JyskeVestkysten stiller i artiklen skarpt på den kommende erhvervsrettede markedsføringskampagne for Vejen kommune. En kampagne som tidligere kultur- og transportminister Carina Christensen har godt kendskab til i sin egenskab af chef for erhvervsorganisationen UdviklingVejen. Kampagnen har jfr. Carina Christensen til formål at sætte Vejen kommune på landkortet som den aktive fødevarekommune. Carina Christensen mener, Vejen har gjort det helt rigtigt, Om det lykkes må tiden vise. Jeg glæder mig i første omgang til at opleve kampagnen…  

Hent artikel fra JyskeVestkysten (1/2-2013) >

Tilmeld vores nyhedsbrev