Online markedsføring i lokalområdet af klinikkens implantat behandlinger
Facebook baseret kampagne. Målrettet annoncering til en snævert defineret målgruppe af Facebook brugere samt udvikling af landing page med rendyrket information om implantater og implantatbehandlinger. Landing pagen har flere valgbare sider og opbygget som en form for microsite/kampagnesite men uden call to action elementer. Vi valgte at medtage call to action elementet på et andet af klinikkens Facebook punkter. Et punkt der omhandler finansieringen af bl.a. implantatbehandlinger. Annonceringen på Facebook kørte 5 uger i en sommerferieperiode.
Klinikken opnåede i annonceringsperioden en række personlige henvendelser pr. telefon. Langt de fleste havde uddybende spørgsmål til deres individuelle behandling og pris. De fik svar på spørgsmålene ved en personlig samtale med klinikkens specialtandlæge på implantatområdet. Klinikken modtog også mange online henvendelser fra patientemner, der udfyldte kontaktformularen på Facebook punktet vedrørende finansiering. Antallet af online henvendelser var langt over de forventninger vi sammen med Tandlægerne FalkonérCentret havde opstillet som mål for kampagnen.
Tandlægerne FalkonerCentrets Facebook page
Kompetitiv konkurrencesituation. En implantatbehandling er en omkostningstung post på en patients budget. Konkurrencen på implantatbehandlinger i Danmark er hård blandt tandlæger og tandkirurger. Behandlingen tilbydes også af tandlæger i udlandet – typisk svenske, thailandske og en vifte af østeuropæiske. Her anvendes pris som det foretrukne konkurrenceparameter.
Har du lyst til at høre mere om markedsføring? Kontakt os her
Relaterede cases
Hjemmeside for tandlæge Lars Gregersen >
Hjemmeside for Tandspecialisten >
Hjemmeside for tandlægeklinikken Dentis >